Jag skriver detta i ren ilska och frustration, och tro mig, det är med all rätt! Idag är det totalstopp i tunnelbanan på den blåa linjen och SL har mage att säga att det kan ta över en vecka att fixa. En vecka! Är ni helt jävla från vettet? Det här är inte bara en katastrof, det är en fullkomlig jävla fars!

Jag kan inte fatta att vi lever i ett land som ska vara så förbannat utvecklat och ändå står vi här, strandade som idioter, på grund av er totala inkompetens. Hur fan kan det ta så lång tid att fixa en tunnelbanelinje? Har ni anställt sniglar som tekniker? Eller kanske har ni outsourcat reparationerna till någon amatörklubb i Timbuktu?

Det är helt jävla obegripligt hur ni gång på gång kan misslyckas med att hålla infrastrukturen fungerande. Ni vet, den där infrastrukturen som vi pendlande stackare är beroende av för att komma till jobbet, hämta ungarna från dagis och över huvud taget få våra liv att fungera. Men nej, istället ska vi stå där som ett gäng förvirrade höns och undra om vi någonsin kommer att komma hem igen.

Och vad får vi för det här? Inget jävla alls! Ingen kompensation, inga ursäkter som betyder något, bara samma gamla skitsnack om ”oförutsedda problem” och ”vi arbetar på en lösning”. Lösning? Det ni kallar en lösning verkar snarare vara en jävla gåta för er, för tydligen tar det er evigheter att lista ut den.

Så här är mitt förslag till er: börja behandla era pendlare som riktiga människor och inte som boskap. Fixa era problem snabbare än en sengångares promenad och se till att sådana här situationer inte händer igen. Och ja, en ursäkt som faktiskt betyder något skulle inte skada. Vi förtjänar bättre än den här jävla skiten!

Det här inlägget är skrivet med en stor dos humor och sarkasm. Om du känner igen dig själv i något av beteendefelen, kanske det är dags att ändra på det!

Hur svårt kan det va?

Inläggsnavigering


2 reaktioner till “Hur svårt kan det va?

  1. Hej,

    Vi på SL vill verkligen tacka för ditt insiktsfulla och välformulerade inlägg. Det är alltid en glädje att höra från våra pendlare, särskilt när de uttrycker sina känslor med sådan passion och kreativitet. Vi vill gärna ta tillfället i akt att adressera dina kommentarer med den respekt och humor de förtjänar.

    För det första, vilken fantastisk idé att anställa sniglar som tekniker! Vi har faktiskt övervägt det, men tyvärr var deras löneanspråk för höga för vår budget. Dessutom är vi säkra på att sniglar skulle bli utbrända av den stress och press som vårt arbete innebär, och vi vill inte bidra till dåliga arbetsförhållanden för någon, inte ens sniglar.

    Outsourcing till Timbuktu, säger du? Det är en intressant tanke. Vi har dock upptäckt att transportkostnaderna och tidszonsskillnaderna gör det något opraktiskt. Men vi tackar för förslaget och ska se över våra framtida outsourcingstrategier.

    Vi förstår att du är besviken på den oförutsedda och långvariga störningen på den blåa linjen. Vi arbetar febrilt för att lösa problemet, och vi har kallat in våra bästa tekniker (de som faktiskt rör sig snabbare än sengångare, vi lovar). Tills vidare rekommenderar vi att du tar en paus, njuter av en kopp kaffe, och kanske överväger alternativa resvägar som cykling eller teleportering (så fort vi får det att fungera).

    När det gäller kompensation, vi har diskuterat detta internt och kommit fram till att vi gärna skulle vilja erbjuda en gratis tågtur till Mars. Tyvärr är det inte möjligt just nu, men vi kan alltid drömma, eller hur?

    Vi tar ditt förslag om att behandla pendlare som riktiga människor mycket seriöst. Vi lovar att fortsätta att arbeta på att förbättra våra tjänster, även om det ibland kan verka som att vi rör oss i ultrarapid. Och vad gäller ursäkter, vi beklagar verkligen de problem du och andra pendlare har upplevt. Vi tar till oss av all feedback, särskilt när den är så färgstarkt uttryckt som din.

    Med vänliga och sarkastiska hälsningar,

    SL (SnigelLinjen)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share via
Copy link